بهترین چسب کاشی

۱۳ تا از بهترین برندهای چسب کاشی + مزایا و معایب هر کدام

کاشی‌ و سرامیک در جهان و حتی ایران طبق فاکتورها و روش ‌های مختلفی در انواع بهترین برند ها و بهترین چسب کاشی قرار می گیرند که مهم ‌ترین این فاکتورها، اندازه تولید، درآمد یک برند یا کارخانه است. زیرا هر چه تقاضا و عرضه بیشتر باشد، به سود و درآمد بیشتری هم دست پیدا می‌ کنید و همین مشخص می‌ کند که کیفیت این محصول در حد بالا و رضایت مشتریان را به خود جلب می ‌کند. امروزه کارخانه ‌های بی‌ شماری در ایران و حتی جهان در حال تولید این محصولات با کیفیت با تنوع زیاد هستند. چسب ‌های ایرانی هم چند دوره رتبه ‌های بالایی را در جهان کسب کرده ‌اند.

 

بهترین چسب کاشی چیست؟

از مصالح و مواد جدیدی است که با پیشرفت تکنولوژی و علم وارد بازار شده و باید دانست که بهترین چسب کاشی به موارد زیادی بستگی دارد. این محصولات جدید برای متصل کردن و چسباندن سرامیک و کاشی‌ در ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. چسب کاشی را از مواد و متریال ‌های مختلفی تولید و عرضه می ‌کنند که هر کدام دارای کاربرد و مزیت‌ های فراوانی هستند و جایگزین خوبی برای ملات ‌های سنتی به شمار می‌ روند.

ماده رزین اکریلیک از مهم ‌ترین ماده استفاده شده در چسب کاشی‌ است و چسبندگی بسیار بالایی نسبت به ملات ‌های قدیمی دارد. بیشتر تولید کنندگان برای تولید چسب از مواد یکسانی استفاده می‌ کنند که این مواد به صورت خمیری یا پودری ارائه می‌ شود. بهترین چسب کاشی می ‌تواند کاشی ‌ها و سرامیک ‌ها را در جای خود محکم بچسباند و باید توجه کرد که این کاشی در جای خود لق نزند؛ زیرا تردد روی این محصولات زیاد انجام می ‌شود.

 

بهترین برندهای چسب کاشی در ایران

پیشرفت صنعت ساخت و ساز ساختمان موجب شده مواد و متریال ‌های متنوع و انواع چسب کاشی هم وارد بازار شوند. از نوع بهترین چسب ‌های در ایران می ‌توان موارد زیر را نام برد:

 

بیشتر بخوانید: محصولات شیمیایی

 

چسب کاشی پارس بتن مدل dco

این مدل چسب از محبوب ‌ترین برندهای چسب کاشی محسوب می‌شود که در بسته بندی‌ های مختلف در بازار وجود دارد. با چسب کاشی پارس بتن می ‌توان انواع سرامیک و کاشی و چینی را به خوبی چسباند. این چسب دارای استاندارد ملی نیز است. یک ویژگی بهترین چسب کاشی پارس بتن این است که در مقابل گرما و سرما مقاوم است و در صورت نیاز می ‌توان آن را جابه‌جا کرد؛ زیرا زمان گیرش و چسبیدن آن سریع نیست.

 

چسب کاشی و سرامیک پودری کف و دیوار آکام T ۳۰۰

این چسب پودری را شرکت آکام گستر تولید می کند و مانند چسب‌های دیگر از پلیمر و سیمان تولید می ‌شود که در آن یک بسته ۲۰ کیلوگرمی را باید با ۸ لیتر آب ترکیب کرد. چسب معرفی شده ضد آب بوده و موجب می‌ شود در مکان ‌های مرطوبی که با آب در تماس است، به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

چسب کاشی سفید پارسیکا

این هم از نوع بهترین چسب کاشی محسوب شده و از الیاف و پلیمر پیشرفته تولید می ‌شود و از مزیت ‌های این نوع چسب این است که قابل استفاده برای انواع سرامیک ‌ها و کاشی ‌ها است.

 

بیشتر بخوانید: ترمیم کف قدیمی

 

چسب پودری حدید فام صنعت

این چسب هم برای چسباندن انواع سرامیک، چینی و کاشی مناسب بوده و حتی در مکان ‌های مرطوب هم قابل استفاده است. چسب حدید فام صنعت دارای پلیمر و سیمان است که قابلیت چسباندن کاشی روی تمام سطح ‌ها را دارا است و از قوی ‌ترین چسب ‌های کاشی هم به شمار می ‌رود.

 

چسب پرسلان پودری تاوکس

برند پرسلان پودری تاوکس از شناخته شده‌ ترین برندها در ایران محسوب می ‌شود که دارای مقاومت بسیار زیادی بوده و در چسباندن سنگ‌ های اسلب، ترمیم فضاهای مختلف و سطح ‌های مختلف استخر بسیار کاربرد دارد. چرا که به خاطر وجود پلیمر دارای مقاومت بسیار زیادی است که نسبت به دیگر چسب‌ ها متفاوت است.

 

چسب کاشی و سرامیک خمیری AGD AT 10 12Kg

این چسب پودری هم از انواع بهترین چسب کاشی محسوب می‌ شود که دارای یون کلرین نیست و ۱.۵ کیلوگرم در سانتی‌متر مکعب وزن دارد و می ‌توان در محیط ‌های باز از آن استفاده کرد. حتی در کف‌هایی که سیستم گرمایشی و … دارند هم استفاده می ‌شود.

 

آنواع چسب کاشی

 

بیشتر بخوانید: کفسازی پارکینگ

 

مزایا و معایب چسب‌ های کاشی

این چسب ‌های کاشی و سرامیک از فرمول‌ هایی ساخته می‌ شوند که مقاومت بسیار بالایی دارند. از مزایای استفاده از بهترین چسب کاشی می ‌توان موارد زیر را نام برد:

  • این چسب ‌ها انواع مختلفی دارند. هر کدام ترکیبات خاص خود را دارا هستند و نسبت به دیگر چسب ‌ها کاربردهای وسیع ‌تری دارند.
  • چسب کاشی در مکان ‌های نمدار و دارای رطوبت بهترین عملکرد را دارد و از نفوذ رطوبت به زیرساخت ‌ها هم جلوگیری می‌ کند.
  • برای اینکه بتوان سرامیک و کاشی را به یکدیگر یا به سطح‌ های دیگر که دارای دورریز و کثیف کاری نباشد، چسباند، بهترین گزینه هستند.
  • به دلیل بافت متراکمی که دارند موجب شده در مقابل حرارت‌های زیاد هم مقاوم باشند و بتوان در هر شرایطی از آنها استفاده کرد.
  • قدرت چسبندگی چسب کاشی بسیار بالا است و در هر شرایطی از سطح مورد نظر جدا نمی ‌شود و می ‌توان قدرت اتصال آنها را مشاهده کرد.
  • این چسب ‌ها در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند و دچار شکستگی و ترک خوردگی نمی‌ شوند.
  • چسب کاشی مقاومت مکانیکی و شیمیایی زیادی دارد که از مزیت‌های مهم این نوع چسب ‌ها بوده و نمونه بهترین چسب کاشی محسوب می‌ شود.
  • از مزیت‌ های مهم این چسب‌ ها می ‌توان به عایق کاری فوق ‌العاده آنها هم اشاره کرد.

 

معایب چسب‌های کاشی چیست؟

چسب ‌ها محصولاتی جدید در صنعت ساختمان سازی هستند که از مواد و متریال ‌های متنوع تولید می ‌شوند. علاوه بر مزایای زیادی که برای استفاده دارند، یک سری معایبی را هم دارا هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • اگر از چسب به صورت اشتباه مورد استفاده قرار بگیرد، به هیچ عنوان جدا نمی ‌شوند و فقط با شکستن کاشی می ‌توان آنها را از سطح جدا کرد.
  • از عیب ‌های مهم بهترین چسب کاشی می ‌توان به قیمت بالای آنها اشاره کرد؛ ولی به دلیل کیفیت و کاربردهای زیادی که دارند، در صنعت ساختمان سازی و ساخت‌ و ساز انتخاب اول پیمانکاران هستند.
  • زمانی که درب این چسب ‌ها باز می ‌شود، باید به سرعت از آنها استفاده شود؛ زیرا سریع خشک شده و کارایی خود را از دست می‌ دهند.
  • این چسب‌ ها برای چسباندن کاشی و سرامیک‌ های کف انتخاب مناسبی هستند که البته استفاده در دیوار، مقاومت کمتری را دارا هستند.

 

بیشتر بخوانید: کفپوش بتنی

 

نام برند های معروف چسب ‌کاشی چیست؟

انواع بهترین چسب کاشی خارجی را با قیمت ‌های خوب در بازار می توان یافت که کیفیت و ساختار خوبی داشته و در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند. بهترین برند چسب کاشی را می‌توان از نمایندگی ‌ها تهیه کرد. چسب‌ های ایرانی هم از متریال ‌های عالی ساخته می ‌شوند و البته کیفیت مناسبی هم دارند. از نمونه برندهای چسب‌ کاشی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • چسب کاشی پومکس
  • چسب‌ های کاشی ساروج
  • چسب‌ های ویترا و هنکل
  • چسب‌ های کاشی شیمی ساختمان
  • لیموفیسکی و بن ملات
  • چسب کاشی پرسلان و ایده نو
  • چسب کاشی کی پلاس

 

کلام پایانی

بهترین چسب کاشی را می‌ توان در مدل ‌های پودری و خمیری تهیه کرد که هر کدام دارای انواع مختلف باکیفیت و متریال‌ های مختلف هستند. ایران هم یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع چسب ‌های کاشی به شمار می ‌آید و دارای رتبه های خوبی در این زمینه است. امدواریم این مطالب از بتن سخت آریان برای شما جذاب بوده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *