کفپوش بتنی پرسی چیست

کفپوش بتنی پرسی چیست؟چه کاربردهایی دارد

آشنایی با کفپوش بتنی پرسی

امروزه کفپوش‌ ها در اندازه و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که هرکدامشان باتوجه به سلیقه و نظر اشخاص دسته‌بندی شده است.کفپوش بتنی پرسی از دیگر انواع رایج کفپوش‌ های بتنی محسوب می‌شود از کاربرد و مزایای مختلفی برخوردار است. برای آشنایی بیش‌تر با این نوع کفپوش و استفاده‌های گوناگونی که از آن می‌شود مقاله را دنبال کنید. این کفپوش‌ها باتوجه به اهمیتی که دراند در اماکن پر ترد مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم بدانیم که کفپوش بتنی پرسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی این محصول به مزایا و کاربردهای کفپوش بتنی پرسی بپردازیم. پس جهت آشنایی بیشتر با مازایا و کاربردهای کفپوش بتنی پرسی تا انتهای این مقاله از وب‌سایت بتن سخت آریان با ما همراه باشید.

 

کفپوش بتنی پرسی چیست؟

همان‌طور که با این نکته واقفید بتن ماده‌ای سخت است که در تراکم‌های متفاوت عرضه می‌گردد. نام بتن ریشه‌ای فرانسوی دارد و درواقع یکی از مشتقات سیمان محسوب می‌شود. در گذشته‌های نه‌چندان‌دور از ماده سیمان جهت استحکام‌سازی سطوح مختلف استفاده می‌شد، امّا کم‌کم در طی زمان این ماده جهت ساخت بتن و مصارف زیبایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد به بازار عرضه شد.

امروزه از کف سازی بتنی نیز جهت پوشاندن سطوح با مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفپوش می‌تواند از چوب، سرامیک، بتن و سایر متریال‌های بنایی باشد. در اینجا منظور از پرسی در کفپوش، به نوع تولید آن مربوط است. همان‌طور که می دانید پرس کردن به‌صورت کلی معنای اعمال فشار زیاد روی جسم را می‌دهد.

کفپوش بتنی هم چنانچه زیر دستگاه‌های فشار قوی پرس گردد به کفپوش بتنی پرسی مبدل می‌شود. دستگاه‌هایی که برای این فرایند استفاده می‌شود آب داخل مصالح  را گرفته و حالتی جامد و سفت‌تر به آن می‌دهند.در صورت لزوم می توان پودر سفت کننده بتن هم استفاده کرد.

منظور از کفپوش بتنی پیش‌ساخته چیست؟

این نوع از کفپوش‌ها در واقع، نوعی قطعه بتنی بوده و همان‌طور که از نامش پیداست از پیش ساخته می‌شوند. کفپوش بتنی پیش‌ساخته به‌عنوان پوششی بسیار محکم و مقاوم در مقابل سایش‌های طولانی در پیاده‌روها، ادارات، منازل و مولردی مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت کفپوش بتنی پرسی

هنگامی می‌توان از قیمتی ثابت صحبت نمود که محصول ما از تنوع برخوردار نباشند و یا اینکه به یک الی دو نوع خلاصه گردد. امّا کفپوش‌ بتنی پرسی طیف گسترده‌ای از انواع و طرح‌ها را شامل می‌شوند. هم‌چنین، نوسانات ارزی و قیمت روز مواد اولیه در قیمت کفپوش بتنی پرسی نقش بسزایی دارند.

معرفی انواع کفپوش بتنی پرسی

در کفپوش‌ پرسی بیش‌ترین تفاوت و تنوع در اندازه و ضخامت آن‌هاست. ضخامت‌ این کفپوش‌ها معمولاً 6 یا 8 سانتی‌متری است که باتوجه به سطحی که کفپوش بتنی پرسی روی آن اجرا می‌شود، بسیار متغیر است. درواقع سایزها هم در کفپوش‌های بتنی پرسی بسیار اهمیت دارند که معمولاً از ابعادی در حدود 50 در 50 سانتی‌متر برخوردار هستند.

از دیگر دسته‌بندی‌های  انواع کفپوش بتنی پرسی می‌توان به تراکم و رنگ اشاره کرد. باتوجه به محل قرارگیری کفپوش، شرایط آب و هوایی و میزان ترد باید مناسب‌ترین انخاب را داشته باشیم.

نحوه اجرای کفپوش بتنی پرسی

سطوحی که کفپوش بتنی پرسی روی آن نصب می‌گردند، باید هم سطح شده، سنگ‌های اضافه از زیر آن برداشته شود و سپس با استفاده از بیل باید سطح را کامل صاف کرد. پس از انجام این مراحل باتوجه به ضخامت کفپوش لایه‌های 6 الی 8 سانتی‌متری روی زمین ایجاد کنیم و سپس آن را مقاوم‌سازی نماییم.

عملیات مقاوم‌سازی را می‌توان به‌راحتی با بهره‌مندی از خرده‌سنگ، شن و سنگ‌ریزه صورت داد. چنانچه محیطی که کفپوش بتنی پرسی در آن نصب می‌گردد محتمل یخ‌زدگی یا بارندگی شدید باشد، کارشناسان ما در بتن سخت آریان پیشنهاد می‌دهند که برای این فرایند شن را‌ انتخاب نمایید.

هم‌چنین شاید در زمان نصب یا حتّی پس از آن کفپوش‌ شما کمی بلغزند و پیش از خشک‌شدن جایشان اندکی تغییر یابد. جهت جلوگیری از این اتفاقات سعی نمایید دیواره‌هایی را برای اطراف کفپوش روی زمین مشخص کنید.

به آخرین مرحله، کوبیده شدن اطلاق می‌شود که به‌واسطه مخلوطی از شن زیر کفپوش جای می‌گیرد و بستر را آماده نصب می‌نماید. زمانی که نصب به‌صورت کامل اجرا شد، باید تا خشک شدن کامل بستر منتظر بمانیم و پیش از آن روی کفپوش بتنی پرسی تردد نداشته باشیم.

 

انواع روش‌های تولید کفپوش بتنی پرسی

 

انواع روش‌های تولید کفپوش بتنی پرسی

امروزه کفپوش بتنی پرسی به سه روش تولید می‌شود که عبارتند از:

  1. روش پرس خشک: در این روش تولید محصول به دو قسمت رویه (face) و لایه زیرین (base) تقسیم می‌شود.
  2. پرس تر
  3. روش پرس درجا

 

طرح و ابعاد مختلف کفپوش بتنی پرسی

 

کفپوش بتنی پرسی بسیار پرطرفدار از سطحی صاف و نوع خاصی برخوردار نیستند و تنها در ابعاد و رنگ‌بندی متفاوت هستند.

ابعاد رایج کفپوش بتنی پرسی عبارتند از:

  • 10x20x6 سانتی‌متر
  • 20x20x6 سانتی‌متر
  • 25x25x6 سانتی‌متر
  • 40x40x6 سانتی‌متر
  • 50x50x6 سانتی‌متر

رنگ‌بندی رایج در کفپوش بتنی پرسی نیز شامل موارد زیر است:

  • طوسی
  • قرمز
  • زرد
  • سبز و تمام رنگ‌های سفارشی

مزایای کف پوش بتنی پرسی

کف پوش بتنی پرسی، همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد در ابعاد، اشکالی متنوع تولید می‌شود. این محصول برخلاف کفپوش صنعتی از طول عمر بالا و دوام زیادی برخوردار است و از لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود. در ادامه به مزایای کاربردی کفپوش بتنی پرسی اشاره خواهیم کرد، که عبارتند از:

  1. خاصیت ضد لغزش، سایش و فرسایش
  2. سرعت نصب و اجرای بالا
  3. حمل و نقل و نگهداری بسیار آسان
  4. مناسب برای مناطق پر تردد
  5. ظاهر ساده و یکدست در انواع ابعادی استاندارد
  6. سازگار با هر شرایط جوی آب و هوایی

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما در مورد ماهیت کفپوش بتنی پرسی و مواد سازنده آن پرداختیم. سپس در ادامه باهم بتن و معنای اصطلاح کفپوش را بررسی نمودیم. پس از آن با شما مخاطبین محترم مواردی که باعث تغییر قیمت این کفپوش‌ها می‌شوند، روش‌های استعلام‌گیری را بیان نمودیم. در ادامه هم به انواع کفپوش‌های بتنی پرسی پرداختیم. در انتهای مقاله هم توضیحاتی درباره چگونگی نصب و اجرای این کفپوش خدمت شما ارائه نمودیم.

امید است مقاله کفپوش بتنی پرسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه کفپوش بتنی پرسی با ما در وب‌سایت بتن سخت آریان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *