ترمیم کف پارکینگ

نکاتی که باید برای ترمیم کف پارکینگ بدانید!

امروزه موضوع تعمیر کف پارکینگ  کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. درواقع کف پارکینگ در مقابل انواع فشارها و آلودگی‌ها است و که ضرورت بازسازیش، بسیار ضرورت دارد. به‌طور کلی تردد مکرر خودورها و هم‌چنین تحمل نمودن فشار زیاد در کنار آلودگی‌هایی مثل نشت روغن خودرو، سائیدگی و ترک خوردگی، در معرض بودن سرما و گرما باعث می‌گردد تا کف پارکینگ هر چند وقت یکبار، به یک بازسازی و تعمیر نیاز داشته باشد.
امّا ترمیم و تعمیر کف باید به‌صورت اصولی انجام شود تا پس از مدت زمانی کوتاه کف پارکینگ دوباره با مشکلی مواجه نشود. در این مقاله از وب‌سایت بتن سخت آریان به نکاتی که باید برای ترمیم کف پارکینگ بدانید! خواهیم پرداخت، پس مهچنان با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب در این مقاله

 

  • ترمیم کف پارکینگ
  • نکات مهم در ترمیم کف پارکینگ
  • اجرای شیب مناسب در کف پارکینگ
  • استفاده از متریال مناسب در ترمیم کف پارکینگ
  • انتخاب کفپوش پارکینگ مناسب
  • چرا ترمیم کف پارکینگ مهم است؟
  • نتیجه‌گیری

 

ترمیم کف پارکینگ

امروه پارکینگ‌‌ها با کاربری که دارند، از پر ترددترین مکان‌ها در یک ساختمان محسوب می‌شوند. درواقع حجم بالای تردد، موجب می‌شود که با گذشت زمان، کف پارکینگ در بعضی از نقاط با خرابی جدی مواجه شود. تعمیر کف پارکینگ روش مناسبی است که می‌توان چنین مشکلاتی، را برطرف کرد. بیشتر ترک‌ها در پارکینگ خودرو ایجاد می‌شوند. در ابتدا این ترک‌ها کوچک و به‌صورت جداگانه هستند و بعد از آن با شبکه‌های ترک به هم وصل می‌شوند.

لازم به ذکر است که عدم توجه به این آسیب‌ها منجر باعث ایجاد چاله‌ها و گودال‌ها در کف پارکینگ می‌شود. درواقع ترک‌ها بر اثر دما به‌خاطر استفاده از مواد بی کیفیت هم ایجاد می‌شوند. به‌طور کلی در ترمیم کف پارکینگ استفاده از متریال ارزان و بی کیفیت، اولین نقص جدی در این پروسه محسوب می‌شود. جهت از بین بردن ترک‌ها و مشکلات کف پارکینگ شما می‌توانید از آسفالت گرم یا سرد بهره ببرید. به‌طور قطع کاهش هزینه‌های بازسازی کف پارکینگ به واسطه اقدامات پیشگیرانه امکان‌پذیر خواهد بود. مثلاً، اعمال پوششی محافظ روی آسفالت به‌صورتی قابل توجهی مقاومت کف پارکینگ را در معرض تأثیرات خارجی افزایش خواهد داد و شکل ظاهری ترک‌ها را به حداقل کاهش می‌دهد.

 

نکات مهم در تعمیر کف پارکینگ

در هنگام ترمیم کف پارکینگ بایدبه نکاتی مهمی توجه نمود و آن‌ها را رعایت کرد، تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم. از مهمترین نکات در تعمیر کف پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- اجرای شیب مناسب

درواقع از مهمترین دلایل اجرای شیب مناسب در کف پارکینگ می‌توان به این نکته اشاره نمود که زمان شست و شو کف باید آب باقی مانده، به سوی چاه برود تا هرگز در کف پارکینگ ماندگار نشود. چراکه وجود آب در کف پس از شستشو از مهمترین عومل تخریب کف پارکینگ به‌شمار می‌رود.

 

2- استفاده از متریال مناسب

همان طور که در مطالب بالا عنوان شد، استفاده از متریال مناسب در ترمیم کف پارکینگ در دوام آن نقش بسزایی خواهد داشت. درواقع منظور از متریال با کیفیت مناسب، بدان معناست که در مقابل رطوبت، فشار، مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

 

3- انتخاب کفپوش مناسب

اصول اکثر پارکینگ‌های سرپوشیده، انتخاب کفپوش مناسب ما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند. یعنی اینکه ما نمی‌توانیم تنها یک کفپوش اپوکسی استاندارد را در نظر داشته باشیم، بلکه لازم است تا فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. به‌طور کلی انتخاب کفپوش مناسب برای ترمیم کف پارکینگ باعث جلوگیری از موارد مهم زیر می‌شود:

 

  • جلوگیری از لغزش: درواقع چنین مشکلی در پارکینگ می‌تواند ما را با چالشی جدی مواجه کند. به موجب این امر، امروزه اکثر پارکینگ ها در بخش‌های مهم کلیدی کف پارکینگ خود از کفپوش اپوکسی ضد لغزش بهره می‌برند تا از حد زیادی لغزش خودروها جلوگیری به عمل آورند. در نصب کفپوش اپوکسی برایپارکینگ‌های تجاری وجود علائم مناسب، مسیرهای مخصوص عابران پیاده و فلش‌های قابل رویت بسیار ضرورت دارد. علاوه بر این شاید بخواهید از رنگ علامت گذاری ترافیکی بازتابنده هم استفاده نمایید که این کار باعث می‌گردد زمانی که خودروها چراغ‌های جلوی خود را روشن کنند، علائم بیشتری نمایان بشود.

 

  • کفپوش پارکینگ چند طبقه: در زمان اعمال پوشش کف در پارکینگ چند طبقه‌، هر کدام از طبقات باید از مقداری عایق رطوبتی جهت محافظت از سطح زیر برخوردار باشند. در صورت عدم توجه به این نکته مهم، خطر آسیب به سازه بتنی بسیار بالا می‌رود. علاوه بر موارد مذکور لکه‌ها روی خودروها بر اثر چکه آب ایجاد می‌شود. به موجب این امر بهتر است از کفپوش پلی اورتان در پارکینگ‌های چند طبقه بهره برد. کفپوش پلی اورتان از انعطاف پذیرتری بالایی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان یک لایه ضد آب استفاده نمود.

 

از نکات مهم دیگر در بازسازی کف پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیرسازی و تثبیت خاک کف
  • انتخاب متریال مقاوم و قابل شستشو
  • بهره‌مندی از رنگ‌های تیره جهت کمتر نمایان شدن آلودگی در کف پارکینگ

در ادامه مقاله نکاتی که باید برای ترمیم کف پارکینگ بدانید! به حائز اهمیت بودن این پروسه مهم خواهیم پرداخت، پس همچنان با ما در وب‌سایت بتن سخت آریان همراه باشید.

 

تعمیر کف پارکینگ

 

چرا تعمیر کف پارکینگ مهم است؟

درواقع ترمیم کف پارکینگ باتوجه به حساسیت و حجم کاربردی که دارد باید به موقع صورت پذیرد تا موجب تشدید خرابی‌ها و در نهایت از عدم کاربردی بودن پارکینگ نشود. در هنگامی که پارکینگ از با عدم کاربردی مواجه شود، افراد دیگر نمی‌توانند اتومبیل‌های خودشان را در آن پارک کنند. مهمترین دلایل ترمیم کف عبارتند از:

  • جلوگیری از تخریب بیشتر کف و تخریب کامل کف پارکینگ
  • جهت اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه
  • جلوگیری نمودن از افزایش نرخ تصادف در پارکینگ
  • کاهش یافتن بخش‌های غیرقابل استفاده
  • پایین آمدن هزینه‌های تعمیر در آینده

 

نتیجه‌گیری

برای بسیاری از افراد تعمیر کف پارکینگ امر بسیار حساس و جذاب محسوب می‌شود. زیرا بسیاری از المان‌های متنوع را می‌توان در بازسازی ترمیم کف پارکینگ استفاده نمود تا در نهایت پارکینگی منحصر به فرد برای ساختمان ایجاد نمود. ما در این مقاله به مهمترین نکات در ترمیم و بازسازی پرکینگ که رعایتشان بسیار ضرورت دارد پرداختیم. امید است این مقاله برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه ترمیم کف پارکینگ با ما در وب‌سایت بتن سخت آریان به اشترک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *